Belügyminisztérium, Iratkezelési és Adatvédelmi Főosztály, Iratfelügyeleti Osztály
osztályvezető

DR. KISSNÉ DR. SZABÓ KRISZTINA
AZ IRATKEZELÉSI KÉZIKÖNYV TÁRSSZERZŐJEKÉNT BEMUTATKOZIK: DR. KISSNÉ
DR. SZABÓ KRISZTINA
2003-ban végzett a Pécsi Tudományegyetem Állam- és Jogtudományi Karán. 2004 februárjától a Belügyminisztérium Jogi Főcsoportfőnökségére került jogi koordinációs szakterületre. A későbbi 335/2005 (XII. 29.) Korm. rendelet tervezete, mint koordinációs feladat került az asztalára. 2006-ban a vezetésével létrejött a Kormányzati Iratkezelési Felügyelet a Belügyminisztériumban. Fontosnak tartja az iratkezelés, mint szakterület elismertségének emelését, az azzal foglalkozók tudásának növelését. A Corvinus Egyetem gondozásában gyakorlati alapú, akkreditált képzést vezetett. 2010-2015-ig a Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium, majd a Miniszterelnökség állományában a területi közigazgatás átalakításával foglalkozott, de iratkezelési szakterületen folyamatosan tartott kis csoportos képzéseket, konzultációkat. Jelenlegi pozícióját 2015 augusztusától tölti be.

Az iratkezelés jellemzően háttértevékenység, amely a szervezet szakmai tevékenységét segíti, támogatja. Az informatika világában azonban a határok elmosódnak, a szabályok összeérnek, és az egyes ágazatoknak elkerülhetetlenné válik az együttműködés. Ahhoz, hogy partnerek tudjunk lenni, ismernünk kell a valamennyi szereplő szempontrendszerét. Ezt a megismerést segíti e könyv és a kapcsolódó előadássorozat.

AZ IRATKEZELÉSI KÖNYVBEN AZ ALÁBBI TÉMÁK SZAKÉRTŐJE:
- A köziratok kezelésének ellenőrzési rendje
- A fővárosi és megyei kormányhivatal ellenőrzési tevékenysége
- A belügyminisztérium ellenőrzési tevékenysége
- A köziratok kezelésére vonatkozó ellenőrzés menete
- A köziratkezelés ellenőrzésének eszközei, módszere